سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 67484
کل یادداشتها ها : 171
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

در این مقاله میخواهیم درباره دفترچه دانشگاه تربیت معلم و نحوه ثبت نام در این دانشگاه توضیح دهیم.همانطور که مشخص است ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 97 یکی از پر طرفدارترین مباحث ثبت نامی است. زیرا شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان سخت است و آینده شغلی مناسبی برای دانشجویانش دارد. ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هم زمان با کنکور سراسری امکانپذیر است .

همانطور که گفتیم پذیرش دانشگاه فرهنگیان همیشه جزء مقصد های پرطرفدار در میان تمامی متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری بوده است چرا که افرادی که در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت می کنند و پذیرفته می شوند قادر خواهند بود به راحتی به استخدام آموزش و پرورش در بیایند و به راحتی امنیت شغلی خود را تضمین کنند .

 

دانلود دفترچه دانشگاه تربیت معلم 97

جهت کسب اطلاعات بیشتر دفترچه دانشگاه فرهنگیان 97 را دانلود کنید

 

جهت مشاهده لیست پردیس ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان کلیک نمایید

مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 97

کسانی که در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده اند و پذیرفته شده اند در زمان پذبرش باید مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه فرهنگیان 97 را داشته باشند که به شرح ذیل می باشد .

اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن.

اصل کارت ملی و تصویر از روی و پشت آن.

اصل مدرک دیپلم (گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه) و تصویر آن.

اصل گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی و یا گواهی و تصویر آن.

اصل مدرک کاردانی پیوسته برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کاردانش (به جای مدرک پیش دانشگاهی قابل قبول است)

اصل گواهی معافیت و یا اصل کارت پایان خدمت برای پذیرفته شدگان ذکور (برای مشمولین نظام وظیفه)

اصل کارنامه دوره سه ساله متوسطه نظام جدید که نمرات کتبی و معدل کل در آن درج شده و به مهر و امضاء مدیر دبیرستان و آموزش و پرورش منطقه مربوط، ممهور شده باشد.

شش قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده (عکسی که در سال جاری گرفته شده باشد).

شرایط سنی تربیت معلم سال 97 در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

در زمان ثبت نام دانشگاه فرهنگیان داوطلبانی با مدرک های دیپلم ، لیسانس و کارشناسی ارشد پذیرش می شوند . شرایط سنی تربیت معلم سال 97 - فرهنگیان بدین صورت می باشد که داوطلب با توجه به شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان باید در بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان ، شرایط سنی رشته دبیری که حداکثر 22 سال تمام ( 1376/7/1 به بعد ) را داشته باشد . توجه داشته باشید که حداکثر سن ورود دانشگاه فرهنگیان تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد . لازم به ذکر است که بدانید داشتن حداکثر سن 28 سال در بدو استخدام قطعی پس ا فارغ التحصیلی را تمامی داوطلبین داشته باشند .

در صورتیکه هر گونه سوال در رابطه با شرایط سنی تربیت معلم و شرایط پذیرش دانشگاه فرهنگیان 97 داشته باشید می توانید با مشاوران صدای مشاور در میان بگذارید در همین راستا قادر خواهید بود از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی صدای مشاور با تماس با شماره های صدای مشاور از این خدمات بهره ببرید .

 

سوالات متداول در این زمینه:

دانلود دفترچه دانشگاه فرهنگیان 97

دریافت لینک دانلود دفترچه دانشگاه فرهنگیان 97

زمان توزیع دفترچه دانشگاه تربیت معلم 97

دریافت دفترچه انتخاب رشته دانشگاه تربیت معلم 97

زمان دریافت دفترچه دانشگاه تربیت معلم 97

دانلود دفترچه لیست رشته های دانشگاه تربیت معلم 97

دریافت دفترچه دانشگاه تربیت معلم 97

زمان دریافت دفترچه ثبت نام دانشگاه تربیت معلم 97

لیست رشته های دانشگاه تربیت معلم 97

شرایط ثبت نام دانشگاه تربیت معلم 97

نحوه ورود به دانشگاه تربیت معلم 97

تاریخ دریافت دفترچه دانشگاه تربیت معلم 97

دریافت دفترچه کاردانی دانشگاه تربیت معلم 97

دریافت دفترچه کارشناسی دانشگاه تربیت معلم 97

دریافت دفترچه دانشگاه فرهنگیان کارشناسی ارشد 97




منبع : دانلود دفترچه دانشگاه تربیت معلم


  

سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان (دانشگاه های تربیت معلم) برای کنکوری های سال97 اطلاعاتی  را در رابطه با پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای کنکور 97 آماده کرده ایم که توجه شما عزیزان را به مطالب ذیل توصیه میکنبم.

همانطور که میدانید پذیرش دانشگاه فرهنگیان همیشه جزء مقصد های پرطرفدار در میان تمامی متقاضیان ثبت نام کنکور سراسری بوده است چرا که افرادی که در پذیرش دانشگاه فرهنگیان شرکت می کنند و پذیرفته می شوند قادر خواهند بود به راحتی به استخدام آموزش و پرورش در بیایند و به راحتی امنیت شغلی خود را تضمین کنند .

داوطلبینی که قصد ثبت نام در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان دارند شرکت کنند و یا به عبارتی در پاسخ به این سوال که چه افرادی در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان پذیرفته میشوند باید بگوییم:

1- دانشجویان کارشناسی پیوسته (دانشجو معلم): در خصوص پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته باید بگوییم که ثبت نام دانشگاه فرهنگیان این دانشجویان از طریق آزمون سراسری و پس از انجام مصاحبه و گزینش پذیرش می شوند. آموزش این افراد به صورت تمام وقت و برنامه کلاسی آنها روزهای شنبه تا چهارشنبه می باشد.دانشجویان کارشناسی پیوسته پس از پایان دوره تحصیلیشان به عنوانن معلم در مدارس به فعالیت می پردازند و از ابتدای تحصیل نیز در آموزش و پرورش استخدام می شوند و تعهد خدمت می دهند.

2-دانشجویان کارشناسی ناپیوسته (معلم‌ دانشجو): دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته اگر میخواهند در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان میخواهند شرکت کنند می بایست ضمن دارا بودن مدرک کاردانی در مقطع کارشناسی ناپیوسته ادامه تحصیل می دهند.برنامه کلاسی این دانشجویان غالبا روز های پنجشنبه و جمعه می باشد

3- دانشجویان کارشناسی ارشد : پذیرش دانشجویان در ثبت نام دانشگاه فرهنگیان از میان معلمان، که در حال حاضر به شکل محدود است و در آینده تعداد بیشتری دانشجو را در رشته ‌های متعدد و مورد نیاز آموزش و پرورش خواهد پذیرفت.

قابل توجه کنکوری های 97 :

ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال 97 رشد چشمگیری خواهد داشت

 

جذب 25 هزار نفربرای پذیرش دانشگاه فرهگیان برای کنکور سال 97 در نظر گرفته شده است .

اطلاعات تکمیلی در رابطه با دانشگاه فرهنگیان در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

+  حداقل معدل 15 ، معدل مدرک دیپلم داوطلب در نظر گرفته شده است . به عبارتی 3 سال دوره متوسطه (اول . دوم و سوم دبیرستان) مد نظر است .

  •  قد  حداقل 155 برای خانم ها
  • قد حداقل 160 برای آقایان
  • سلامت جسمی و روانی
  • موفقیت در مصاحبه
  • تائید صلاحیه های عمومی
  • داشتن نمره علمی حداقل 6500 در زیرگروه مربوطه در کنکور سراسری
  • بومی بودن داوطلب در کد رشته- محل اعلام شده
  • به همراه داشتن گواهی پایان دوره تحصیلات پیش دانشگاهی

جهت اطلاع از مدارک لازم جهت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید

شرایط ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان 97-98

  • داشتن حکم کارگزینی رسمی یا پیمانی آموزش و پرورش در زمان ثبت نام در آزمون (مشروط به تدوام اشتغال در آموزش و پرورش) برای ورود به دانشگاه فرهنگیان الزامی می باشد.
  •  دریافت فرم معلم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل شاغلین رسمی و پیمانی از اداره آموزش و پرورش محل خدمت براساس شرایط مندرج در دستورالعمل مربوط (داوطلبان می توانند برای دریافت فرم معلم به کارگزینی اداره آموزش و پرورش محل خدمت خود مراجعه نمایند). عدم ارائه فرم معلم توسط محل خدمت به منظور نداشتن شرایط ثبت نام در آزمون می باشد.
  •  در زمان ثبت نام، شروع به تحصیل و حین تحصیل در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی، متقاضیان نباید اشتغال به تحصیل در هر یک از دوره های کاردانی و بالاتر (از جمله پیوسته و یا ناپیوسته) را داشته باشند.
  • قبولی داوطلبان به تعداد پذیرفته شدگان در هر یک از کدرشته محل های مربوط به ویژه فرهنگیان بستگی دارد.یعنی اگر تعداد پذیرفته شدگان به حدنصاب لازم (حداقل 15 نفر) نرسد قبولی داوطلبان لغو خواهد شد.
  • پردیس های دانشگاه فرهنگیان مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران محل در نظر گرفته شده برای تحصیل پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی ویژه شاغلین رسمی و پیمانی می باشد.
  • سایر داوطلبان اعم از معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی قراردادی، آزاد و … مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نخواهند بود و کلیه رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان در همه گروه های آزمایشی، مخصوص شاغلین رسمی و پیمانی آموزش و پرورش می باشد.
  • متقاضیانی که مدرک کارشناسی و بالاتر را دارند، مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی ویژه فرهنگیان نمی باشند.

از دیگر شرایط لازم جهت قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان می باشد

** نکته بابت متمرکز و نیمه متمرکز در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

+ رشته های نیمه متمرکز را در فهرست انتخاب رشته دفترچه های انتخاب رشته تمامی گروه های علوم انسانی ، تجربی ، ریاضی می توانید مشاهده کنید

سایر تذکرات در سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

سایر نکات و تذکرات قابل توجه درباره پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان عبارتند از:

- پذیرفته‌شدگان مکلفند در آغاز تحصیل خود به میزان دو برابر مدت تحصیل(حداقل آن کمتر از 8 سال نخواهد بود) به آموزش و پرورش تعهد خدمت محضری بسپارند. تحصیل آنان در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منوط به سپردن تعهد محضری است.

- مدت تحصیل دانشجو معلمان جزء سوابق خدمت (حداکثر 4 سال دوره کارشناسی) آنان محسوب می‌شود.

- پرداخت حقوق کارآموزی تحت هر شرایطی، صرفا حداکثر برای 4 سال طول تحصیل دوره کارشناسی، مجاز خواهد بود.

- تحصیل دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت شبانه روزی است.

- انتقال دانشجو به سایر دانشگاه‌ها با ممنوع است.

- ادامه تحصیل متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.

- تغییر رشته و گرایش، تغییر اولویت انتخابی، تغییر دوره تحصیلی، انتقال و جابجایی در بین دانشگاه‌ها و بالعکس در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیج شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

 



منبع : سایت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کاردانی،کارشناسی ارشد و دکتری


  

دبیرستان انرژی اتمی، وابسته به سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در سال 1369 با هدف کسب ‏مدارج علمی همراه با نهادینه کردن فضایل اخلاقی در دانش‌آموزان در محیطی سرشار از آموزه‌های اخلاقی، ‏همراه با پتانسیل بالای علمی و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد. ‏

آزمون ورودی پایه دهم رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی دبیرستان انرژی اتمی روز جمعه 1397/3/4 ساعت 8:30 برگزار می گردد.

آزمون ورودی پایه دهم علوم انسانی دبیرستان انرژی اتمی روز پنج شنبه 1397/3/3 برگزار می گردد.

آزمون ورودی پایه یازدهم و دوازدهم دبیرستان انرژی اتمی روز جمعه 1397/2/21 ساعت 8:30 برگزار می گردد.

شرایط پذیرش در پایه دهم رشته ریاضی فیزیک،علوم تجربی و علوم انسانی

 

* کلیه داوطلبان پسر پایه نهم دوره متوسطه اول با معدل بالاتر از 19 می توانند از طریق وب سایت از 12 بهمن ماه امسال تا اردیبهشت ماه 1397 پیش ثبت نام آزمون بعمل آورند.

*  آزمون مرحله دوم برای پذیرفته شدگان مرحله اول در رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی بصورت تشریحی از دروس مرحله اول برگزار خواهد شد.آزمون مرحله دوم برای پذیرفته شدگان مرحله اول رشته علوم انسانی بصورت مصاحبه علمی خواهد بود .

شرایط پذیرش آزمون ورودی پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ،علوم تجربی و علوم انسانی

 

1- کلیه داوطلبان پسر با معدل بالاتر از 19می توانند از طریق وب سایت پیش ثبت نام بعمل آورند.
آزمون ورودی یازدهم در رشته انسانی از کلیه دروس پایه دهم می باشد.
آزمون ورودی یازدهم در رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی از دروس پایه دهم می باشد.

آزمون ورودی پایه دوازدهم رشته ریاضی فیزیک وعلوم تجربی :

1- کلیه داوطلبان پسر با معدل بالاتر از 19می توانند از طریق وب سایت پیش ثبت نام بعمل آورند.
آزمون ورودی دوازدهم در رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی از کلیه دروس پایه یازدهم و از کل کتاب.



منبع : شرایط ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان انرژی اتمی 97 - 98


  

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون اعزام به خارج فرهنگیان در آذرماه امسال خبر داد.

سیدعلی حسینی در مورد برگزاری اعزام به خارج فرهنگیان از کشور گفت: هم اکنون مشغول بازنگری در آیین نامه اعزام هستیم.

وی افزود: در سال های اخیراعزام به خارج فرهنگیان از کشور برگزار نشده است.

امسال به دلیل تامین نیروی مورد نیاز مدارس خارج از کشور، آخرین گروه قبول شدگان آزمون سال 90، امسال به مدارس خارج از کشور اعزام خواهند شد.

این آزمون هر دو یا سه سال یک بار برای اعزام فرهنگیان به خارج از کشور برگزار می شود.

حسینی افزود: هر سال بین 200 تا 250 معلم برای اعزام به خارج از کشور در نظر گرفته می شود.

تصمیم داریم که با برگزاری آزمون، سهمیه 2 تا 3 سال آینده را مشخص کنیم.

منابع آزمون اعزام به خارج فرهنگیان 97

مواد و منابع آزمون عمومی اعزام به خارج فرهنگیان

ردیف مواد آزمون سطح آزمون و منابع
1 آشنایی با معارف اسلامی معارف اسلامی تالیف جمعی از نویسندگان (انتشارات سمت- کد 155)
2 اخلاق و تربیت اسلامی اخلاق و تربیت اسلامی (تالیف محمد تقی  رهبر و محمد حسن رحیمیان- انتشارات سمت)
3 تاریخ ایران و اسلام تاریخ معاصر ایران، سال سوم متوسطه - تالیف سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی
4 زبان و ادبیات فارسی زبان و نگارش فارسی( انتشارات سمت، کد 16)
5 کلیات روش ها و فنون تدریس مهارت‌های آموزشی و پرورشی ( تالیف دکتر  شعبانی- انتشارات سمت )
6 سنجش و اندازه گیری اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی(تالیف دکتر سیف)
7 آشنایی با آیین نامه‌های مدارس آیین نامه‌های آموزشی و امتحانات دوره‌های  مختلف تحصیلی و آیین نامه اجرایی مدارس
8 زبان خارجی انگلیسی : (ترجمه و درک مطلب) کتاب های دوره متوسطه نظری (رشته‌های غیر علوم انسانی)
9 آشنایی با کامپیوتر کتاب های رایانه کار درجه 1 و 2

مواد آزمون اختصاصی دوره ابتدایی اعزام به خارج فرهنگیان

رشته و کد مواد آزمون سطح آزمون

ابتدایی

101

- روش‌های تدریس کلاس‌های چند پایه

- روش تدریس و بررسی کتابهای درسی دوره ابتدایی

- راهنمایی و مشاوره کودک

دوره کارشناسی رشته آموزش ابتدایی

مواد آزمون اختصاصی دوره راهنمایی اعزام به خارج فرهنگیان

رشته و کد مواد آزمون سطح آزمون

ریاضیات

211

- روش تدریس و بررسی کتاب های ریاضی دوره راهنمایی

- ریاضی عمومی

- هندسه

- جبر

کتاب های درسی رشته مربوط در دوره راهنمایی و مباحث و مفاهیم علمی مرتبط با محتوای کتاب های درسی دوره راهنمایی مطابق با سرفصل های درسی موضوع مرتبط در دوره کارشناسی

علوم تجربی

212

- روش تدریس و بررسی کتاب های علوم تجربی

دوره راهنمایی

- فیزیک و شیمی عمومی

- زیست شناسی و زمین شناسی عمومی

زبان و ادبیات فارسی

213

- روش تدریس و بررسی کتاب های ادبیات فارسی

دوره راهنمایی

- متون نظم و نثر فارسی

- آیین نگارش و دستور زبان فارسی

- تاریخ ادبیات

- سبک شناسی

زبان انگلیسی

214

- روش تدریس و بررسی کتاب های زبان انگلیسی

دوره راهنمایی

- ترجمه و درک مطلب

- گرامر

- لغت شناسی

مطالعات اجتماعی (تاریخ، جغرافیا و علوم اجتماعی)

215

- روش تدریس و بررسی کتاب های علوم اجتماعی

دوره راهنمایی

- تاریخ

- جغرافیا

- علوم اجتماعی

دینی و عربی

216

- روش تدریس و بررسی کتاب های دینی ، عربی و قرآن دوره راهنمایی

- علوم قرآنی و حدیث

- معارف اسلامی

- فقه و احکام

- زبان عربی(صرف ، نحو و ترجمه)

مواد آزمون اختصاصی دوره متوسطه نظری

رشته و کد مواد آزمون سطح آزمون

دینی و قرآن (دین و زندگی)

321

- روش تدریس و بررسی کتاب های دین و زندگی و قرآن دوره متوسطه نظری

- علوم قرآنی و حدیث

- فقه و احکام

- کلام و فلسفه اسلامی

- زبان عربی (صرف، نحو و ترجمه)

کتاب های درسی رشته مربوط در دوره متوسطه

نظری و مباحث و مفاهیم علمی مرتبط با محتوای کتاب های درسی دوره متوسطه نظری  مطابق با سرفصل های درسی موضوع مربوط در دوره کارشناسی

ریاضی

322

- آنالیز ریاضی

- حساب دیفرانسیل و انتگرال

- جبر خطی

- معادلات دیفرانسیل

- هندسه

- آمار و احتمال

- رایانه

- فیزیک دوره متوسطه نظری

- روش تدریس و بررسی کتاب های  ریاضی

دوره متوسطه نظری

فیزیک

323

- فیزیک پایه

- فیزیک مدرن

- ریاضی دوره متوسطه نظری

- رایانه

- روش تدریس و بررسی کتاب های فیزیک

دوره متوسطه نظری

زیست شناسی

زمین شناسی

324

- زیست شناسی و روش تدریس آن

- زمین شناسی و روش تدریس آن

- شیمی دوره متوسطه نظری

- کتاب های زیست شناسی و زمین شناسی

دوره متوسطه نظری

شیمی

325

- شیمی و روش تدریس آن

- بررسی کتاب‌های شیمی

دوره متوسطه نظری

- زیست شناسی دوره متوسطه نظری

مواد مواد آزمون اختصاصی دوره متوسطه نظری

رشته و کد مواد آزمون سطح آزمون

عربی

326

- صرف و نحو

- علوم بلاغت (معانی، بیان و بدیع)

- ترجمه متون

- روش تدریس و بررسی کتاب های عربی دوره متوسطه نظری

- ادبیات فارسی دوره متوسطه نظری

- تاریخ زبان و ادبیات عرب

کتاب های درسی رشته مربوط در دوره متوسطه نظری و مباحث و مفاهیم علمی مرتبط با محتوای کتاب های درسی دوره متوسطه نظری مطابق با سرفصل های درسی موضوع مربوط در دوره کارشناسی

زبان و

ادبیات فارسی

327

- روش تدریس و بررسی کتاب های فارسی دوره متوسطه نظری

- عربی دوره متوسطه نظری

- متون نظم و نثر فارسی

- آیین نگارش و دستور زبان فارسی

- تاریخ ادبیات

- سبک شناسی

زبان انگلیسی

328

- روش تدریس و بررسی کتاب های زبان انگلیسی دوره متوسطه نظری

- ترجمه و درک مطلب

- گرامر

- لغت شناسی

مطالعات اجتماعی (علوم اجتماعی ، تاریخ و جغرافیا )

329

- روش تدریس و بررسی کتاب های تاریخ، جغرافیا، جامعه شناسی و علوم اجتماعی دوره متوسطه نظری

- تاریخ

- جغرافیا

- جامعه شناسی

- علوم اجتماعی

مشاوره تحصیلی و تربیتی

330

- اصول و فنون راهنمایی و مشاوره

- روان شناسی تربیتی

- روان شناسی رشد

- آموزش خانواده

- آیین نامه‌های آموزشی (ثبت نام، امتحانات، هدایت تحصیلی و ...)

- روان شناسی دوره متوسطه

مواد آزمون اختصاصی رشته‌های مشترک اعزام به خارج فرهنگیان

رشته آزمون مواد آزمون سطح آزمون
مدیریت 441

- مدیریت آموزشگاهی

- اصول و فنون راهنمایی و مشاوره

- روان‌شناسی تربیتی

- مقدمات برنامه‌ریزی آموزشی

- مقررات و آیین‌نامه آموزشی، اجرائی و امتحانات

- سیستم‌های رایانه‌ای آموزش و امتحانات

دوره کارشناسی رشته‌های مدیریت آموزشی برنامه‌ریزی آموزشی
معاونت 442
امور دفتری 443

- مکاتبات اداری و گزارش‌نویسی

- سیستم‌های رایانه‌ای آموزش و امتحانات

- اصول بایگانی و دفترداری

- آیین‌نامه‌های آموزشی، اجرائی، امتحانات، هدایت‌تحصیلی و ...

دوره کاردانی متصدی امور آموزش مراکز آموزش عالی فرهنگیان
مربی پرورشی و فرهنگی 444

- آشنایی با قرآن و سیره معصومین (ع)

- روان‌شناسی تربیتی

- برنامه‌ریزی فعالیتهای فرهنگی، تربیتی

- بهداشت روانی

- اصول و فنون راهنمایی و مشاوره

- روشهای اصلاح و تغییر رفتار

- اصول و کلیات طراحی و اجرای فعالیتهای پرورشی و فوق برنامه

دوره کارشناسی رشته مربی پرورشی و فرهنگی
تربیت بدنی 445

- روش تدریس درس تربیت بدنی

- فیزیولوژی ورزشی

- اصول و مبانی تربیت بدنی

- سنجش و اندازه‌گیری درس تربیت بدنی

-رشد و تکامل و یادگیری حرکتی

- قوانین و مقررات رشته‌های آموزشی

دوره کارشناسی رشته تربیت بدنی

مواد آزمون اختصاصی رشته‌های مشترک

رشته و کد مواد آزمون سطح آزمون
مدیر مجتمع‌های آموزشی 501

- مدیریت آموزشگاهی

- اصول و فنون راهنمایی و مشاوره

- روان‌شناسی تربیتی

- مقدمات برنامه‌ریزی آموزشی

- مبانی آموزشی و پرورشی

- مقررات و آیین‌نامه آموزشی، اجرائی و امتحانات

- سیستم‌های رایانه‌ای آموزش و امتحانات

دوره کارشناسی رشته‌های مدیریت آموزشی برنامه‌ریزی آموزشی
آموزش و امتحانات 502

- مدیریت آموزشگاهی

- اصول و فنون راهنمایی و مشاوره

- روان‌شناسی تربیتی

- مبانی آموزشی و پرورشی

- مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی، پرورشی و امتحانات

- سیستم‌های رایانه‌ای آموزش و امتحانات

در سطح کارشناسی رشته‌های برنامه‌ریزی آموزشی و مدیریت آموزشی
امور مالی و اداری (ذیحسابی) 503

- قانون دیوان محاسبات و آئین‌نامه‌های اجرایی مربوط

- قانون بودجه سال 1390 کل کشور و ضوابط اجرایی آن نامه‌ها در خصوص اعتبارات سرپرستی‌های خارج از کشور

- بخشنامه‌ها ودستورالعمل‌های مالی وزارت امور اقتصاد و دارایی

- اصول حسابداری دولتی

- آشنایی به قوانین تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و الحاقی مربوط

- آشنایی با قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین

- قانون برنامه پنجم توسعه حسب مورد در خصوص مدارس خارج از کشور

- آشنایی با ثبت عملیات حسابداری درآمدهای عمومی، اختصاصی، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، گروه حسابهای مستقل، اعتبارات هزینه، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و حسابهای سنواتی

- آشنایی با سیستم عامل ذیحساب

- مجموعه قوانین و مقررات اداری و استخدامی (سفرهای خارجی، ماموریت‌ها، مرخصی‌ها و پرداختی‌های پرسنلی).

- آشنایی با قوانین کار و تامین اجتماعی در مور انواع قراردادها و بیمه‌نامه‌ها

در سطح کارشناسی رشته حسابداری

مواد آزمون اختصاصی دوره متوسطه نظری

رشته و کد مواد آزمون سطح آزمون

رایانه

 331

- سیستم عامل

- زبان‌های برنامه‌نویسی

- سخت‌افزار

- آشنایی با شبکه‌های رایانه‌ای و مدیریت شبکه LAN

- کتاب‌های رایانه دوره متوسطه رشته کار و دانش

کتاب‌های درسی رشته مربوط در دوره متوسطه نظری و کارودانش و مباحث و مفاهیم علمی مرتبط با محتوای کتاب‌های درسی دوره متوسطه نظری مطابق با سرفصل‌های درسی موضوع مرتبط در دوره کارشناسی

 



منبع : آزمون اعزام به خارج فرهنگیان 97 - 98


  
امروزه دندانپزشکی فن و مهارت کشیدن کشیدن دندان ساخت دندان مصنوعی با روش های ابتدایی نیست و دانشی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می کنند همچنین به یاری این علم می‌توان بهتری از بیماری‌ها را در مرحله اول این شناخت و پیشرفت آن جلوگیری نمود.
 
رشته دندانپزشکی در مقطع دکتری عمومی نحوه رعایت بهداشت پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان را آموزش می دهند این مقطع دارای دو دوره مجزای دو و چهار سال است که در دو سال اول دانشجو واحد های علوم پایه میگذرانند. بیوشیمی آناتومی ،بافت شناسی فیزیولوژی ژنتیک میکروب شناسی و ایمنی شناسی را می‌گذرانند و بعد از دو سال وارد دوره تخصصی دندانپزشکی شده و مدارس اقتصادی خود را در زمینه آسیب شناسی و ارتودنسی پروتزهای ثابت و اکلوژن و پروتزهای متحرک و فک و صورت ترمیمی و مواد دندانی بیماری های دهان و دندان و غیره را می گذرانند در نهایت می‌توانند بیماری‌های دهان و دندان را تشخیص داده و در حد یک پزشک عمومی نسبت درمان آنها اقدام کنند
 

توانایی های لازم رشته دندانپزشکی

یک دندانپزشک عمومی با بینش هنری کند را آغاز و پایان می‌رساند چرا که در هنگام تراش دندان ردیف کردن ساخت و ترمیم دندان ها و موارد دیگر باید از خلاقیت هنری بهره برده و دارای نگرش کارشناسان های هنری باشد همچنین دانشجوی این رشته باید از دست های ماهر و توانمند برخوردار باشد چون بهتری از کارهای دندانپزشکی از تراش دندانهای گرفته تا بازسازی دندان نیاز به دست های هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو آسان کارهای دندانپزشکی را انجام داد.
در نهایت با 51 دانش آموز در درس زیست شناسی دوم دبیرستان خود را می گیرد به نحوی به رشته دندانپزشکی ارتباط دارد به خصوص در بخش فیزیولوژی و آسیب شناسی دانشجویان در دو سال اول تحصیل با وسعت و عمق بیشتری نسبت به دبیرستان مطالعه می کنند.
 
 

موقعیت شغلی دندانپزشکی در ایران

امروزه در کشور ما فرصت های شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدود داشت . یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ماست و دیگر اینکه در چند سال اخیر رشد پزشکان و دندانپزشکان نسبت به نرخ رشد جمعیت افزایش یافته است. افزایش تعداد پزشکان جوان بیکار تنها مشکل ایران نیست بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های جوامع علمی خارج از کشور در سال 2013 میلادی بهداشت دهان و دندان مردم به اندازه خواهد دندانپزشکی عمومی به بخش پزشکی عمومی بازیگران در رشته دندانپزشکی تنها در تخصص پیدا می کنند.
 

دروس پایه در رشته دندانپزشکی

فیزیک پزشکی
بیوشیمی نظری
بیوشیمی عملی
آناتومی نظری
آناتومی عملی
بازشناسی انسانی نظری
بافت شناسی انسانی عملی
فیزیولوژی نظری
فیزیولوژی عملی
ژنتیک انسانی
جنین شناسی عمومی
میکروب شناسی نظری
میکرو شناسایی عملی
این شناسی نظری
ایمنی شناسی عملی
آسیب شناسی عمومی
آمار پزشکی و دندان روش تحقیق
بهداشت عمومی و اکولوژی محیط زیست
 

دروس تخصصی رشته دندانپزشکی

کالبد شناسی
پروتز کامل
مورفولوژی مواد دندانی
رادیولوژی دهان
آسیب شناسی
پروتز ثابت
دندانپزشکی ترمیمی
بیماریهای دهان و تشخیص
جراحی فک و دهان
دندانپزشکی کودکان نظام پزشکی و طب قانونی دندانپزشکی جامعه نگر و
بیولوژی دهان سمینار آسیب‌شناسی و غیره
 
 

دشواری‌ها و مشکلات تحصیل در رشته دندان پزشکی :

دندانپزشکی حرفه‌ای است که با کارهای عملی بر روی بیمار همراه است، بنابراین امکان انتقال بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت یا ایدز از بیمار به پزشک بسیار زیاد است و دندانپزشکان باید همواره به اصول کنترل عفونت توجه داشته باشند چون یک کوتاهی یا اشتباه می‌تواند برای آنها عواقب ناخوشایندی داشته باشد. همچنین یک دندانپزشک باید بطور مرتب نرمش و ورزش کند تا دچار کمردرد و پادرد مزمن نگردد.



منبع : معرفی کامل رشته دندانپزشکی

  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ